pátek 21. srpna 2015

Málem mě ranila mrtvice :-)

 
Včera večer jsem nahlédl do programu Národního divadla v Praze, abych věděl, na co bych se mohl v září vydat. Když už jsem byl na stránkách ND, tak jsem se podíval i na připravované premiéry. Málem mě, přátelé, ranila mrtvice. Na repertoáru bude Jolanta! Kdybych byl Američan, tak bych napsal wau. Velmi, ale opravdu velmi mne to potěšilo. Poslední Čajkovského opera o slepé princezně je moje oblíbená a již jsem ji z nahrávek slyšel mnohokrát, naposledy včera večer s Annou Netrebko v hlavní roli. Samo sebou, že mně okamžitě napadla otázka, kdo bude zpívat hlavní roli, i když v duchu mně to bylo jasné, v Čechách máme jen jednu jedinou Jolantu a trefil jsem se. Myslím, že vedení divadla nasadilo na repertoár Jolantu právě z toho důvodu, že pro Danu Burešovou to bude další parádní role a navíc má pro tuto postavu pěvecké i herecké dispozice. Hm škoda, že hraběte Vaudémonta nezpívá Pavel Černoch, je v té roli naprosto dokonalý, viděl jsem záznam Jolanty z Teatro Real Madrid a byl tam skvělý. Tak věřím, že i pánové v obsazení Národního divadla (Kostadin Andreev, Aljaž Farasin) budou dobří. Jolanta má také alternaci, Veronika Dzhioeva, vůbec neznám (v Moskvě zpívala velké role, Liu, Gorislavu, Mimi), ale stejně chci vidět paní Burešovou. Další role jsou obsazené taktéž některými divy a divami, které já moc rád, tak třeba Vladimír Chmelo v roli Ibn Hakia, Václava Krejčí Housková bude zpívat Lauru a mnozí dalších. K hudebnímu nastudování se do Prahy vrací britský dirigent Jan Latham-Koenig. Překvapením pro mě je jméno režiséra Dominika Beneše, je to prý velký talent na poli české operní režie, alespoň tak to píšou na stránkách ND. Já toho rejžu neznám, je vidět, že jsem na rok vypadl z operního vlaku.
 
Dana Burešová
 
Premiéra bude 22. října 2015 v historické budově Národního divadla. Jo a jedná se o první uvedení této opery v Národním divadle, fakt wau.
PS: v jednom večeru se s Jolantou bude hrát i Stravinského opera Slavík. Kdo půjde se mnou?

Žádné komentáře:

Okomentovat